ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, June 17, 2015

Penafian Berlaku Gempa Bumi Dalam Masa Terdekat Di Sabah


Assalamualaikum!


Zaman sekarang ni, lebih ramai yang percaya WhatsApp dari sumber sebenar. Macam-macam mesej berantai 'berhantu' yang diterima, suruh siap bersedia la suruh berjaga-jaga la suruh itu ini la. Saje bikin panik?? Huh ....

Bak kata orang, tanya pada yang pakar! Nah, pakar jawab seperti di bawah :





Ada beberapa istilah pelik yang kelakar aku jumpa bila baca mesej berantai palsu mengenai gempa bumi susulan ni. Korang boleh tengok dan nilaikan sendiri mana yang dah pernah terima tu. Jabatan Kajicuaca Sabah tak wujud yek!

Apa-apa kemusykilan sila rujuk pada sumber yang sahih. Bila dengar gempa bumi nak berlaku lagi, tau pulak takut ye sampai suruh solat hajat bagai. Kalau takda, tak ingatla nak solat kan .... huh.


4 comments:

  1. haishhh masih ada lagi benda rekaan ni... Sudah sudah la tu bagi manusia yang tak bertanggungjawab.. Ena sampai sukar nak percaya dah berita yang diuar uarkan di laman social.. takut jadi macam ni..

    ReplyDelete
  2. kalau berita-berita berkenaan perkara sebegini memang Farah akan rujuk pada hanim sebab sumber yang boleh dipercayai kannn??? he he he...

    ReplyDelete
  3. byk sgt org suka share and share and share.
    tu la masalahnya.
    yg x wujud da jadi mcm wujud!
    menyusahkan...

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.