Powered by Blogger.

Saturday, September 14, 2019

Doktor Beni Kongsi Topeng Muka Yang Sepatutnya Dipakai Ketika Musim Jerebu


Assalamualaikum! Jerebu kuat melanda negara dah lebih seminggu. Paling teruk kena sekarang adalah di Klang dengan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) lebih dari 200. Tapi belum ada arahan untuk tutup sekolah buat masa ni.

Anak-anak pun aku nasihatkan tak payah nak keluar rumah ke kedai kalau takda keperluan. Udara tak bersih, nak bernafas pun tak selesa. Semalam aku ke kedai pun pakai 'topeng muka'. Tapi 'topeng muka' aku tu sebenarnya kain purdah huhu. Jadi la kan dari takde hehe.




Dan aku jumpa post Dr. Beni kat Instagram pasal topeng muka untuk jerebu. Sebenarnya, topeng muka yang kita dok beli kat farmasi tu, yang kain lembut tu bukanlah topeng muka yang sepatutnya kita gunakan untuk lindungi dari jerebu.

Topeng muka yang sebetulnya adalah jenis N95. 


sumber : IG drbenirusani


Hi guys, 'surgical mask' doesn't work against haze. It is designed for fluid & blood spills. The mask that works is N95. Tell your family & friends. Telling your ex is optional - drbenirusani




Yang sebetulnya, topeng muka jenis N95 menggelembung macam dalam gambar tu. Kalau tak sama dengan korang punya, silalah dapatkan di farmasi berdekatan ya. Terima kasih doktor atas perkongsian ini, sempat lagi doktor melawak ye hehe.




Love,
Hanim

1 comment:

  1. Tell EX is optional ek...haha
    Ok.take noted on this. Tq share sis hanim 😉👍

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.