ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, November 14, 2012

Resolusiku Hijrah

  1 comment    
categories: 


Afternoon everyoneeee!~
~Salam Maal Hijrah~
Wat per tu? Dah solat?
Baguussssssss~
Tiap kali tiba tahun baru 
mesti korang ader azam baru, resolusi baru kan!~
Kita bisa merencana dan Allah menentukan segalanya.

Sudah pasti azam dan hajat korang tuk tahun baru ini
nak yang baik2 dan indah2 bukan?
Oleh itu, mulakanlah tahun barumu dengan membaca doa awal tahun & akhir tahun ini.
Indah sungguh Islam ni kan? Lengkap segalanya...
Hinggakan nak sambut tahun baru pun kita digalakkan berdoa.
Doa itu adalah pengikat hubungan antara makhluk dan Penciptanya.
~Subhanallah~
So, jangan lupa baca doa ini wokeh!~(^_^)




Cara membaca doa akhir tahun ialah;
membacanya 3 kali selepas waktu asar sebelum masuk waktu maghrib

Cara membaca doa awal tahun ialah;
membacanya 3 kali selepas waktu maghrib akhir bulan Zulhijjah.


Barangsiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata;

"Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya selama setahun."


Akhir kata, semoga Allah melindungi seluruh umat Islam di dunia ini, di Palestin, Syria dan negara-negara yang sedang dilanda mudarat. Sesungguhnya tiada penolong yang sebaik2 selain Allah a.w.t.




~Selamat Menyambut Awal Muharram untuk Sahabat2ku~

1 comment:

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.