We Are Not Loving It!

Monday, November 19, 2012


Hari ni dapat burger free kan?
Burgerholic(orang yang suker makan burger) memang tak sabar2 nak gi beratur depan kaunter berjam2 untuk dapat free.
Ramai yang akan kuar dialog seperti,
"tak boleh nak ngelak"
"kiter takda kuasa"
"ko nak boikot sumer barang Israel, boleh kerrr?"
"orang bodoh jer yang pi boikot!"

Sekarang aku plak nak jawab balik, boleh?
  • "saper cakap tak boleh ngelak? kalu beratur berjam2 depan kedai burger boleh plak? suh angkat senjata lawan Yahudi boleh plak korang ngelak? 
  • "saper cakap kiter takda kuasa? ko boleh pilih untuk TIDAK makan burger tu...boleh mati ke kalu tak makan?"
  • "saper cakap kiter takleh hidup tanpa guna barang Israel? Bakpe bodoh sangat, kat Malaysia ni ader lagi pilihan lain boleh kiter gunakan. Ko pegi google sendiri lah! jangan malas!!

Korang boleh pilih untuk makan @ boikot terpulang kepada penilaian akal kerana nafsu tidak mampu menilai dengan baik. 

Mungkin gambar2 budak pecah paha, putus kepala, hancur otak, ibu yang menangis sambil memangku mayat anaknya @ ayah yang kehilangan kakinya kerana dibom Yahudi laknatullah tidak mampu untuk menghidupkan nilai persaudaraan & kekuatan perhubungan sesama manusia juga kecintaan kita pada agama Allah.

Kalu pemerintah tertinggi tidak boleh menyekat kemasukan barang2 mereka, maka ko sebagai pengguna punya hak mutlak untuk tidak menggunakannya. Aku dah lama boikot..korang biler lagi?Suruh boikot je pun bukan suruh ko gi bakar orang @ kedai @ barang tu!~



Sekian~

You Might Also Like

2 pengomen comel

  1. betul..saya sokong 150 peratus entry ni..saya sokong sampai tiada nombor nak keluar..seriouly, kita boleh elak kalau kita nak. Memang kebanyakan barang kita guna barang yahudi, contoh mcm fb dan Intel asal dari Israel tapi kita orang islam jadi bijak, gunakan benda2 macam ini untuk jatuhkan diorang. Kalau pasal makanan dekat malaysia penuh dengan makanan..pelik betul makanan ringgan yang sememangnya nak merosakkan orang itu juga yang dia nak makan..terpulanglah dia buat dia dapat. Allah akan tanya kita nanti apa yang kita buat untuk bantu saudara seislam kita. Selain berdoa, buatlah apa yang kita mampu.

    p/s: maaf, terpanjang sudah..geram je. ^___^

    ReplyDelete
  2. Yer dik, tul tu. Kalu diaorg boleh manipulasi kita dengan teknologi mereka, kita juga boleh manipulasi teknologi mereka untuk memudahkan kita berdakwah & menyebarkan mesej kebenaran supaya umat Islam seluruh dunia bangkit menentang kekejaman mereka. Akak pun geram..tapi akak lebih hiba & sedih bila tengok orang kita kebulur hanya untuk seketul burger...:(

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM