Aku Disuruh Kawen Lagi...

Monday, January 07, 2013

Yerp....itulah yang menjadi dilemaku sejak dua menjak ni. Aper, korang ingat lelaki jer boleh kawen lagi? Pempuan pun boleh tau..itu pun biler anak sulung korang yang nak korang kawen lagi hehehe. Biler dah pandai cakap, pandai mikior, pandai menilai, mulala pandai mintak itu ini.




Budak-budak....ape la yang diaorg tau kan. Yang diaorg tau, biler kawen lagi boleh dapat anak lagi. Itulah matlamat anak sulung aku, Wani. Dia nak aku kawen lagi supaya aku dapat anak lagi wahahahaha~ Ape ke heinyer lar si sulung aku ni..tetiba suruh aku kawen lagi..habih, mano omak nak lotak abah ekau tu ha???Kebanyakan masanya memey anak2 aku ni kelakar tahap merapu...fenin kepala hotak aku bile mikir. Katanya, dia nak adik yang ganazzzzzzz...mak aiiii, ganazzz mano layi ekau nak anak oiiiii!~

Bila aku tanya, "Mira tu kan adik kakak..", boleh pulak dia jawab,"Adik ni kalu cubit sikit dah nangis...kalu pukul sikit dah nangis, kakak nak adik yang ganass". Wah wah wah wah wah wah wah wah wah wah wah *sambil cekak pinggang*. Haaa kan da panjang 'wah' aku. Sedap medap jer dia meng'horder' yek!~

Aper hengat boleh order jer yang ganazzz, yang tak ganazzzz, yang brutal, yang cantik, yang encem??? Kalu kilang roti boleh la nak oiiiiii~

Kadang2 dia tanya, " Nanti biler ibu kawen lagi, ibu dapat anak lagi ker?". Aku jawab," Hmmmm"...*angguk je la*. "Dah tu biler ibu nak kawen lagi?", aku plak, "T________T".

Ader masa plak tu kalu aku pegang tangan incik somi, dan dia ternampak boleh plak dia cakap, "Ha, tu nak cinta la tu..", wahahahahaha~ Tak jadik kami nak marah, ketawa lagi besaq ada la. Haddoowwwww!~

Di usia semuda ini, memey anak2 tak faham lagi bab2 tambah adik ni. Yang dia tau, kawen ==> dapat anak ==> kawen lagi ==> dapat anak lagi. Tapi, aku tak berani nak jawab lebih2 kalu dia tanya, kang soalan dia terus 'melencong' plak ke 'tempat lain' kang...naya aku huhu~

Pernah dulu....


Wani: " Buuu, dulu masa kakak kecik2 jadi baby, kakak kuar kat maner bu?"

Ibu: "Kakak kuar kat perut"

Wani: "Perut ibu kene potong yer bu?"

Ibu : "Iyerrr..." (@_@)

Wani: "Oohhhhhh..."

Ibu: Fuhhhh lega aku.....kesat peluh.

Wani: "Adik kuar kat maner bu?"

Ibu: T__________________________T


You Might Also Like

3 pengomen comel

  1. hehehe seronokan ada anak..yang baru nak membersar..dia org nie tak tau pape..jadi kepala sentiasa memikir dan akan ada je soalan yang pelik2 dia org tanya..jadi sebagai ibu masa tu lah kena main peranan nak jawab biar bagi faham hehehe...pape pun anak akak mmg sweet gelak lia baca..^_^

    ReplyDelete
  2. @FozyAliya

    nak jawab tu memey senang dik, tapi nak bagi diaorg faham tu yang tak senangnyer hehehe...ader jer nak tanya lagi tak puas ati.

    ReplyDelete
  3. hahahaha. kelakarlah anak-anak akak ni. comel je tanya soalan macam tu. hahaha.

    ReplyDelete

Apa kata korang?

DISCLAIMER - Hanimhashim.com merupakan blog peribadi. Segala pendapat yang diluahkan disini adalah berdasarkan dari pengalaman penulis sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak kecuali jika penulis nyatakan namanya di sini. Sebarang perkongsian atau penyebaran apa-apa maklumat dari blog ini samada melalui PRINT SCREEN atau apa saja cara adalah dilarang sama sekali kecuali dengan keizinan tuan punya blog. Tindakan akan diambil sekiranya hak persendirian ini dicabuli. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Terima kasih

Facebook - HanimHashimDotCom

Google+ Followers

COPYRIGHT @ 2016 HANIM HASHIM