ruangiklan
ruangiklan

Friday, January 04, 2013

Popia Otak-Otak

  2 comments    
categories: 
Penat badan masih tak ilang lagi dek tersangkut dalam 'jam' dekat Sg. Besi membawak sampai ke susur keluar ke Kg. Pandan. Letih kakiku dok tekan 'clutch'..minyak..'clutch'..minyak. Tapi, tu citer selepasnya..ni akak nak habak kat hang pa suma pasai iter sebelumnya hehehe.

Hang pa suma tau kan ayaq takda di kebanyakan kawasan di KL, Gombak & Cheras. Akak plak duduk tingkat 2 jenuh la akak ngan incik somi angkut ayaq tau. Nak basuh baju punya la susah, nak antaq laundry pun, laundry bukan ada ayaq. So, akak tumpang basuh baju kat umah kawan akak di Loke Yew.

Sebenaqnya, arini dah masuk 2 hari akak tumpang basuh baju kat umah kawan akak tu. Mujuq dia ada membantu huhu. So, petang tadi dalam kelebatan hujan yang teramat sangat kami selamat sampai la kat umah dia. Tengah akak dok nunggu baju siap, kawan akak pun pelawa hidangan yang istimewa ni. Akak belum pernah lagi jumpa ni...korang pernah makan tak?


Inilah popia otak-otak. Actually, akak baru kenal, tengok dan rasa arini haha. Memey akak ni agak ketinggalan jugak dalam bab makan2 ni. Tengok je la, pagi tadi baru sempat merasa duyan crepe, padahal orang lain dah lama kenyang menghadap bende tu haha. Hey, better late than never kan hehehe.

Popia otak-otak ni kawan akak beli dari kawan di opis yang beli dari IKS. Pada akak, memey kreatif la bila otak-otak digabungkan dengan kulit popia. Biasanya, kiter makan otak-otak yang dibalut dalam daun nyok tu je kan...tapi yang ni memey terbaik!



Cer tengok isi dia..perrghhhh padat dengan isi otak-otak tau. Memey sedap sangat, kulit rasa rangup, isi dalam rasa perfect! Sempat jugak la akak rembat 3 @ 4 keping hehe..konon nak cover kesopanan dan kesusilaan padahal dalam hati "Sodappppp la pulak, nak lagi nak lagi!" hehehe.


So, biler dah tekak dan perut dah terpikat dengan rasa popia otak-otak ni memey wajibla akak nak order plak kan hehehe. Oh yer, sebelum tu otak-otak yang biasa akak makan di warung tu paling mahal 70 sen sebiji *or sekeping*. Tapi, popia otak-otak ni hanya RM13 untuk lebih kurang 30 biji...berbaloi baloi dik nonnnnn!~ (^_^)

2 comments:

  1. muja pun tak pernah hadap lagi benda ni,,

    ReplyDelete
  2. @Nurmujahidah Ismail

    Sedap tau popia otak2 ni, mula2 tengok memey peliks skek. Tapi biler dah rasa sangatla terpikat hehehe

    ReplyDelete

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.