Breaking

Sunday, April 28, 2013

Kenapa Kena UBAH?

Assalamualaikum!~

Di waktu hujan lebat sebegini, hawa dingin yang menusuk ke tulang tidak dapat memadamkan bara kekecewaan terhadap sekelompok pemikir yang hanya bersandarkan kejahilan. 

Rasa sesal menggunung dalam hati, pabila mereka yang terpimpin nyata 'bengkok' hati untuk menyelam keindahan agama Ilahi pelindung umat sekelian alam.



sumber: fb

Bermuhasabahlah wahai dikau selalu, 
jangan terpedaya kenikmatan dunia yang penuh daya tipu. 
Mereka yang menasihati bukannya seteru, 
tapi dipilih Allah menegur untuk kebaikan dirimu.




sumber: fb

Jauh sekali hendak mencari aib diri, tetapi ini sekadar pandangan peribadi Kenit yang serba tidak sempurna ini. Sebagai umat Islam, ilmu berkaitan rezeki kita HANYA Allah s.w.t yang tentukan memang sudah semua maklum. It's basic.....really basic.

Hatta parti kanan atau parti kiri yang bakal memerintah negara ini, rezeki kita TETAP Allah yang tentukan. Tiada seorang manusia pun yang boleh menentukan banyak sedikit rezeki kita.  

Maka, UBAHLAH cara pemikiranmu agar tidak tergelincir dari kebenaran yang satu.

Maha benar firman Allah yang bermaksud:

Katakanlah: “Siapakah yang memberi rezeki kepada mu dari langit dan dari bumi?” Katakanlah: “Allah”, dan Sesungguhnya Kami atau kamu (orang-orang musyrik), pasti berada dalam kebenaran atau dalam kesesatan yang nyata.
(Surah Saba' : ayat 24)


P/S: Mahukah kita berada dalam kesesatan dan jauh dari rahmat Allah? Nauzubillahiminzalik!

1 comment:

  1. wah..ayat ustaz Don dan FT memang kelas.. :) betul tu..itu semua dunia ja..hiburan ja lebih..

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.