Sunday, September 28, 2014

# Cabaran30Hari # KBBA

[Cabaran 30 Hari] Hari 28 - 5 Perkara Bermula Dengan "Andainya"


Assalamualaikum!




Andainya aku pergi dulu sebelum mu ... janganlah kau bersedih hati.Haaaa bila baca task yang seterusnya untuk hari ni, terus paler ni teringat bait-bait lagu dari kumpulan Alleycats ni hehe. 

Teringat aku zaman sekolah dulu, cikgu BM selalu suruh buat ayat menggunakan perkataan tertentu macam ni. Kalau bab karang ayat,aku memang cukup suka hehe.


An-dai adalah dua suku kata dalam Bahasa Melayu yang juga memberikan maksud sekiranya, jika, kalau. Ia menggambarkan bayangan yang belum berlaku tetapi kemungkinan jika ia berlaku, dan kebarangkalian kesannya sesudah ia berlaku.


  • Seandainya ... dapat kau selam sambil mentafsir tasik hatiku. Cuma tenang di permukaan dan di dasarnya bergelora ....
  • Andai dapat ku undur putaran dunia ... inginku ubah semula kata-kata dan tingkah lakuku .....
  • Andainya kau ada yang lain waktu ini apalah daya ku lagi terpaksalah aku membawa diriku dan hanya Tuhan saja yang mengerti
  • Andai diberikan emas permata ... kupilih senyumanmu. Andai kupunyai mahligai indah kuhadiahkan untukmu.
  • Andainya dpt ku ulang semula satu zaman yang bernama remaja.. akan terpelihara.........


Haaaa jiwang sangat kannnnn hahaha. Aku cakap tadi aku suka karang ayat kan, tapi kali ni aku surrender! hehe. Ni aku bagi 5 perkara yakni dalam 5 bait-bait lagu hehe.

Dah! cukupla tu ... nak gi menggoreng di dapur plak ^^


Koleksi Cabaran 30 Hari



4 comments:

  1. Jiwangnyaaa...hehehe
    Irra baru pas masak dan makan..

    ReplyDelete
  2. andainya ku ada tongkat sakti, akan ku tunaikan anadaimu :)

    ReplyDelete
  3. Andai ku punyai mahligai indah..ku hadiah kan untuk mu....

    hhehehe

    ReplyDelete

Apa kata korang?