ruangiklan
ruangiklan

Saturday, September 06, 2014

[Cabaran 30 Hari] Hari 6 - Apa Yang Aku Makan Hari Ini?


Assalamualaikum!

Cabaran hari ke-6 nak citer pasal bab makan. Haaaa bab makan ni paling cukup senang kalau nak dibandingkan dengan sebelum-sebelum ni hehe. Sapa yang tak terer kalau citer bab makan ni kan, tambah kalau yang bercerita tu pun kuat makan ... macam aku! hehehe.


Breakfast : Kuey Tiow Goreng + Sambal Paru



Pagi tadi, aku lepak kedai Cik Tonah. Apa lagi yang aku nak makan, kalau bukan feveret aku kuey tiow goreng dengan sambal paru. Perghhh! bersepah daun kucai dia tapi ku gagahkan jugak kais-kais letak tepi dan makan hanya kuey tiow hahaha.


Tengahari : Eskrem



Tengahari aku melantak eksrem pulak. Balik dari Subang, anak-anak minta setelah seminggu lebih aku kuatkuasakan 'larangan' memakan eksrem hehe. Bukan ape, sekarang ni cuaca tak menentu. Kalau aku tak pantau, nanti yang kanan batuk yang kiri selsema!

Tapi, since ayah dia yang nak belanja maka aku tumpang semulut jugak la hehehe.




Tudiaaa! nikmat dapat makan eskrem ... muke stim terus! muehehehe :p


Makan malam : Nasi + sambal ikan bilis petai + Ikan goreng + telur dadar







Hari cuti la baru dapur aku berasap sikit hehe. Untuk tengahari dan makan malam, aku masak simple-simple je. Teringin pulak nak makan sambal ikan bilis ngan petai. Kena plak ngan nasi panas ... pergh! tangkap leleh yuuuuuuuuu! heehehehe

Dah ... tu je la makanan aku hari ni. 

Nak sambung makan lagi ni, kasi perabih itu sambal ikan bilis petai ... nomnomnomnom ^^




Koleksi Cabaran 30 Hari


12 comments:

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.