Saturday, September 06, 2014

# KBBA # KelabBloggerBenAshaari

[Cabaran 30 Hari] Hari 6 - Apa Yang Aku Makan Hari Ini?


Assalamualaikum!

Cabaran hari ke-6 nak citer pasal bab makan. Haaaa bab makan ni paling cukup senang kalau nak dibandingkan dengan sebelum-sebelum ni hehe. Sapa yang tak terer kalau citer bab makan ni kan, tambah kalau yang bercerita tu pun kuat makan ... macam aku! hehehe.


Breakfast : Kuey Tiow Goreng + Sambal Paru



Pagi tadi, aku lepak kedai Cik Tonah. Apa lagi yang aku nak makan, kalau bukan feveret aku kuey tiow goreng dengan sambal paru. Perghhh! bersepah daun kucai dia tapi ku gagahkan jugak kais-kais letak tepi dan makan hanya kuey tiow hahaha.


Tengahari : Eskrem



Tengahari aku melantak eksrem pulak. Balik dari Subang, anak-anak minta setelah seminggu lebih aku kuatkuasakan 'larangan' memakan eksrem hehe. Bukan ape, sekarang ni cuaca tak menentu. Kalau aku tak pantau, nanti yang kanan batuk yang kiri selsema!

Tapi, since ayah dia yang nak belanja maka aku tumpang semulut jugak la hehehe.




Tudiaaa! nikmat dapat makan eskrem ... muke stim terus! muehehehe :p


Makan malam : Nasi + sambal ikan bilis petai + Ikan goreng + telur dadar







Hari cuti la baru dapur aku berasap sikit hehe. Untuk tengahari dan makan malam, aku masak simple-simple je. Teringin pulak nak makan sambal ikan bilis ngan petai. Kena plak ngan nasi panas ... pergh! tangkap leleh yuuuuuuuuu! heehehehe

Dah ... tu je la makanan aku hari ni. 

Nak sambung makan lagi ni, kasi perabih itu sambal ikan bilis petai ... nomnomnomnom ^^




Koleksi Cabaran 30 Hari


12 comments:

  1. wah..menu dari pagi sampai malam nie..

    ReplyDelete
  2. kemainnnnn sambal petai,oit kalau tak makan daun kucai bgtau la jgn buh hahhahaha

    ReplyDelete
  3. Wow.. semuanyaa sedap2.. uuurgghhhhh lapauuuuu

    ReplyDelete
  4. Wow.. semuanyaa sedap2.. uuurgghhhhh lapauuuuu

    ReplyDelete
  5. semoga bjaya habiskan cabaran ni ue

    ReplyDelete
  6. mmm...sedap nampak....
    http://bit.ly/1tg1Ppj

    ReplyDelete
  7. Ida hari cuti terus cuti masak hahahhahha terbalikk kita

    ReplyDelete

Apa kata korang?