Monday, April 13, 2015

# Cerita My Pearls

Kalau Dah Pegang Penyapu ...


Assalamualaikum!




Mira ... kalau pakai tudung sebiji ikut muka Tok Perak!hehe. Kadang-kadang ibu macam tak percaya Mira ni anak ibu ... lain benor mukanya hehe. Dulu aku pun pernah rasa pelik kenapa abang yang sulung berkulit gelap walhal kulit akak dan aku berkulit cerah hahaha. Bila tanya kat abang .. boleh dia jawab sebab aku ni anak kutip! Grrrr .... 

Kita ni pun nangis la bagai nak rak! Time tu umur baru 8-9 tahun ... skema sungguh pemikiran! haha.. Nangis sungguh ni ... terasa hati sangat bila abang cakap macam tu Tak puas hati .. pi cari mak, tanya betul ke Anim anak kutip ... mak kutip Anim kat mana ... hahahaha!

Rupa-rupanya kena tipu 'hidup-hidup' aku ...! Kuahajo ... hahaha :p

Abang tu kalau nak sakat aku memang suka guna cara paling 'kejam' ... mujur sekarang ni masing-masing dah tua .. haha. Tapi kalau dikenang balik time tu ... geram sungguh pun ada grrrrr ....haha ....

Berbalik pada cerita Mira ....




Semangat dia lain macam kalau dapat pegang penyapu! hehehe. Kalau nak diikutkan faktor genetik ... Mira tak mungkin ikut perangai aku ...hahahaha! :p

Kalau menyapu dengan memvakum ... dua keje tu cukup aku lemah! Buat tu buat juga ... tapi tak serajin Mira hehe. Dia kalau dapat pegang penyapu .. satu rumah disapunya! Sampai dalam bilik-bilik tu sekali disapunya ... walhal tempat yang sepatutnya kena sapu kat ruang tamu atas karpet je hehehe.

Dah la rajin menyapu .. mulut tu pun rajin berbunyi sambil menyapu! haha ... macam mak-mak sangat anak aku yang kecik ni hehehe. Entah apa benda yang diomelkan tu .. dia sorang je la faham. 

Aku ... pekakkan telinga je dengar dia membebel ... redho ... asalkan tangan dia bergerak hehehe

:)


4 comments:

  1. bagus nya..dah terserlah ciri2 wanita melayu terakhir tu..hehehe

    ReplyDelete
  2. macam anak buah ejulz jugak suka main penyapu.. hehe.. kuali, periuk, sudu n brg2 dapur x payah cerita la.. hehe..

    ReplyDelete
  3. Haha... Gaya dia mcm cindralela dah... Hehe..

    ReplyDelete

Apa kata korang?