Thursday, April 02, 2015

# Cerita My Pearls # Luahan Hati

Sakitnya Tu Di Sini ...


Assalamualaikum!




Sayu tengok dia ... melambai aku dari jauh. Redup matanya menyatakan hasrat nak ikut ibu balik. Tapi sayang ..ibu hanya mampu tersenyum pahit membalas lambaian sambil cakap, "petang nanti kita balik sama-sama ye sayang ..". 

Namun dalam hati ....T_T

Sebelum ni pernah dia suarakan hasrat hati nak ikut ibu. Suruh ibu amik dia di sekolah tengahari dan kemudian nak ikut ibu pergi opis. Sayang .... andainya ibu berkuasa melakukan semua itu pasti Mira dan kakak takkan ibu biarkan duduk di rumah orang T_T

Tadi aku singgah sebentar rumah transit diaorg hantarkan duit belanja kakak untuk sekolah agama. Pelupa sungguh ibu ni ... ! Bila jiwa kacau memang habis sume jadi tunggang langgang!

Sampai depan rumah, Mira yang ternampak aku terus berlari dan memelukku. 

"Ibuuuuuu .....!" dengan wajah yang manis dan riang. Seolah-olah dia dah bersedia nak balik ikut ibu ... seolah-olah aku datang kerana nak amik dia dan bawa pulang. Aku jadi serba salah .. aku peluk dan dukung dia balik. Bila aku nyatakan aku datang hanya nak sampaikan duit belanja kakak padanya, berubah habis wajah dia! T_T




Tapi dia tetap senyum tanpa berkata apa-apa. Aku cium peluk dia lagi sebelum pergi ... dia kembali masuk tapi menoleh ke arahku sambil melambai lagi....

Allahu ... tabahkan hati ini Tuhanku T_T

Sakitnya tu di sini .... benar sekali *tunjukhati*

T_T


9 comments:

  1. aik...mana gigi tu...alah..kesiannya kan anim..bila dia ckp macam tu rasa tak sampai hati nak tinggalkan dia..

    ReplyDelete
  2. Ciknad pun tumpang sedih baca entry ni...;( bertabah yer ibu...Insyaallah suatu hari nanti anak2 akan menghargai pengorbanan ibu mereka dan semoga mereka menjadi anak2 yang cemerlang dunia akhirat...

    ReplyDelete
  3. sedih nya ..kite yg baca ni automatik teringat anak kat rumah bs,.. =( rasa balik nk peluk terkam cium dia puas2.. huhu

    ReplyDelete
  4. alololo macam ena pula dulu ni nak ikut sangat mak pergi mengajar tapi tak boleh. Sedih sangat bila berjauhan dengan mak.

    ReplyDelete
  5. tak pe..sehari lagi..esok cuti..sabar ye..saya pun anak pi sekolah pun dah sedih..hahahah

    ReplyDelete
  6. Be strong anim.. Mmg begitu la kita rasa setiap kali nk tinggal anak pi kerja... Kan best kalau dpt dok rumah and tgk anak membesar depan mata.. Tp setakat angan2 jer la...

    ReplyDelete

Apa kata korang?