Wednesday, May 02, 2018

# Puspanita # Story Kenit

Kelas Aneka Cheese Cake


Assalamualaikum! Tiga kelas yang aku ambil untuk tahun ni di bawah Puspanita Kebangsaan semuanya tentang kek! Memula kelas Chocolate Cheese Lava Cake, pastu kelas Dekorasi Kek, minggu lepas aku gi kelas Aneka Cheese Cake pulak.

Tidak seperti dua kelas sebelum ni, kelas Aneka Cheese Cake ni dibuat di Kolej Komuniti Selayang dan merupakan kunjungan pertama aku disana. 

Sama juga dengan sebelum ni, aku juga takda pengetahuan tentang kek apatah lagi cheese cake. Tapi bila dah masuk kelas ni ...ohhhh senang jugak nak membuatnya ye hehe. Cuma bahan yang digunakan berkualiti dan mahal, patutlah cheese cake boleh cecah RM15 sebekas!






Dua jenis kek kami buat hari tu, cheese cake bakar dan cheese cake chill. Maksudnya dua jenis pembuatan cheese cake, pertama dengan membakar dan kedua dengan kaedah menyejuk.

Dah siap cikgu tunjukkan cara-caranya, tiba masa kami pula yang buat hehe. 





Cheese cake yang disejukkan

Cheese cake yang dibakar dalam oven




Lengkap sudah kelas pelajaran kek untuk tahun ini. Cukuplah tiga jenis aku belajar hehe. Moga-moga ada kesempatan aku nak buat sendiri nanti. Teringin sangat nak buat sendiri, bila dah tahu caranya senang la kan!

3 comments:

  1. wah seronoknya dapat masuk kelas buat kek nih

    ReplyDelete
  2. bestnyaaaaa....mai la sebutir hehehehe

    ReplyDelete

Apa kata korang?