ruangiklan
ruangiklan

Wednesday, May 02, 2018

Kelas Aneka Cheese Cake

  3 comments    
categories: ,

Assalamualaikum! Tiga kelas yang aku ambil untuk tahun ni di bawah Puspanita Kebangsaan semuanya tentang kek! Memula kelas Chocolate Cheese Lava Cake, pastu kelas Dekorasi Kek, minggu lepas aku gi kelas Aneka Cheese Cake pulak.

Tidak seperti dua kelas sebelum ni, kelas Aneka Cheese Cake ni dibuat di Kolej Komuniti Selayang dan merupakan kunjungan pertama aku disana. 

Sama juga dengan sebelum ni, aku juga takda pengetahuan tentang kek apatah lagi cheese cake. Tapi bila dah masuk kelas ni ...ohhhh senang jugak nak membuatnya ye hehe. Cuma bahan yang digunakan berkualiti dan mahal, patutlah cheese cake boleh cecah RM15 sebekas!






Dua jenis kek kami buat hari tu, cheese cake bakar dan cheese cake chill. Maksudnya dua jenis pembuatan cheese cake, pertama dengan membakar dan kedua dengan kaedah menyejuk.

Dah siap cikgu tunjukkan cara-caranya, tiba masa kami pula yang buat hehe. 





Cheese cake yang disejukkan

Cheese cake yang dibakar dalam oven




Lengkap sudah kelas pelajaran kek untuk tahun ini. Cukuplah tiga jenis aku belajar hehe. Moga-moga ada kesempatan aku nak buat sendiri nanti. Teringin sangat nak buat sendiri, bila dah tahu caranya senang la kan!

3 comments:

Apa kata korang?

Note: only a member of this blog may post a comment.

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.