Breaking

Thursday, December 27, 2018

Pore Purifying Serum Cleanser Membersih 2 Dalam 1


Assalamualaikum! 


Memiliki kulit jenis berminyak menjadikan saya lebih berhati-hati dalam memilih produk pembersih wajah. Tersilap langkah, pasti akan memburukkan lagi keadaan. Sejujurnya, sebelum ini saya hanya menggunakan makeup remover dan pembersih wajah yang berasingan.

Namun, ini kali pertama saya berjumpa dengan Pore Purifying Serum Cleanser yang bertindak sebagai cleanser dan serum dalam satu botol!


Produk terbaru dari Althea ni mempunyai formulasi pembersih wajah sebagai makeup remover, membuang kotoran dan minyak tanpa menjadikan kulit kering.

Manakala, formulasi serum pula membantu melembapkan dan mengimbangi pH kulit supaya seimbang dan sihat.

Adakah Pore Purifying Serum Cleanser sesuai untuk kulit berminyak? 


Bukan semua oil-based cleanser sesuai untuk kulit berminyak. Ada yang boleh menyebabkan kulit menjadi lebih berminyak dan berkilat selepas menggunakannya.


Tapi, bila pertama kali saya gunakan Pore Purifying Serum Cleanser untuk bersihkan makeup di wajah, saya dapati ia  cepat menanggalkan kotoran dan selepas dibasuh dengan air kulit tidak berminyak tapi lembap dan lembut bila disentuh.

Bahan utama dalam Pore Purifying Serum Cleanser

Ekstrak daun pudina - menenangkan kulit dan menghilangkan iritasi. 

Minyak benih jojoba - melembapkan kulit yang kering teruk

Ekstrak daun tea tree - mempunyai antibakteria yang menghapuskan kotoran pada kulit.

Ia juga sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

Bagaimana menggunakan Pore Purifying Serum Cleanser?


Kombinasi 2 dalam 1 menjadikan Pore Purifying Serum Cleanser bertindak sebagai makeup remover dan pembersih wajah. Oleh itu, ada 2 cara memggunakannya.




Untuk menanggalkan makeup :

Langkah 1 : Tuang sedikit produk pada tapak tangan

Langkah 2 : Urutkan pada ke seluruh wajah dalam urutan bulat untuk menanggalkan kotoran dan sisa makeup

Langkah 3 : Bersihkan wajah dengan air. Anda juga boleh gunakan cleanser kedua bagi menanggalkan kotoran yang tertinggal.

Untuk membersihkan kulit :

Langkah 1 : Lembapkan wajah dan tuang sedikit produk pada tapak tangan

Langkah 2 : Dengan lembut, urutkan pada ke seluruh wajah dalam urutan bulat selama 5-10 saat sebelum membilasnya dengan air.

Ternyata, Althea Pore Purifying Serum Cleanser ini sesuai untuk kulit berminyak seperti saya. Yang penting, ia mengandungi  formulasi hypoallergenic yang tidak meninggalkan iritasi pada kulit. Best kan! Korang pun kena cuba ok! Korang boleh dapatkannya  dengan mudah di my.althea.kr/pore-purifying-serum-cleanser


#AltheaAngels,

Hanim

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.