Breaking

Friday, February 23, 2024

Cadangan Untuk Yang Suka Double-Park!

 

Situasi pertama, pernah tak kereta korang diblok oleh kereta lain? Mesti ramai yang pernah mengalaminya kan? Dan dalam situasi kedua, pernah tak kita blok kereta orang? Itu juga mungkin pernah berlaku. Jadi, kalau korang dalam situasi pertama apa yang korang akan buat?


Benda ni boleh berlaku dimana-mana, tapi paling banyak berlaku di kawasan perumahan flat, atau premis perniagaan atau bangunan kerajaan. Aku baru saja mengalaminya huhu. Kelazimannya, orang yang blok kereta akan meninggalkan nombor telefon untuk dihubungi sekiranya kereta yang diblok ingin keluar petak parkir. Itu memang bagus dan bukti orang kita ada kesedaran bahawa kereta dia dah blok kereta orang.


Bila kita blok kereta orang, ada dua kemungkinan samada orang itu takkan keluar sehingga habis waktu bekerja atau orang itu perlu keluar untuk urusan tertentu. Maka, kita takkan pernah tahu betul tak! Sebab itu, penting untuk kita sentiasa alert sekiranya ada orang call. Ni kalau dah sampai 50 kali call tak berjawab ko dah kenapa!




Lagi satu kan, kalau kita berada di tempat yang capaian talian sangat lemah atau langsung takda line sekurang-kurangnya turunkan hand-brake tu supaya orang tu boleh tolong tolak alihkan ke belakang.

Benda-benda gini ramai yang selalu tak amik kisah sebab tak terjadi pada dia. Cuba kalau kereta dia yang kena blok dan dia perlu keluar tapi orang yang blok kereta dia buat benda yang sama? Sebab itu, orang yang blok kereta orang kena ada lebih effort untuk memudahkan urusan orang lain.

Dah sampai kat kereta tu, angkat la tangan senyumla sikit kat orang yang tanda kita minta maaf sebab dah bazirkan masa dia menunggu kita. Bukan susah pun! Ini dia tunjuk dahi berkerut macam kita pulak yang blok kereta dia....yihhhh!



2 comments:

  1. Kat parking hosp selalu la kena block. Ada yang jenis tak letak no hp. Ada pulak yang call tak dapat. Menyusahkan kita pulak nak mintak peg khidmat pelanggan buat announcement.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...guard call pon dia tak angkat. Last2 kita tertunggu2 bila dia nk turun

      Delete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.