Breaking

Friday, March 22, 2024

Nak Boikot KK Mart?


Cerita tak molek tak sedap dah tentu bila ia berkaitan dengan agama dan sensitiviti umat Islam terutama di negara ni. Aku kadang-kadang tak faham macam mana diaorang boleh duduk di negara ini berpuluh2 tahun aman dan damai tanpa rasa bersalah menghina dan memperkecilkan kepercayaan orang lain.


Jujur, aku tidak boleh mengelak dari bercakap pasal benda ni. Hipokrit dan munafik la aku jika tiada sedikit pun perasaan marah dan kecewa dengan apa yang telah terjadi. Bukan sekali, dah banyak kali diaorang provok!


Tak pernah aku sepanjang hidup ada sekelumit rasa menyibuk nak mempertikaikan apa yang mereka percaya dan amalkan walaupun ikut akal yang sihat dan waras apa yang mereka amalkn tu lagi tak masuk akal dan boleh digelakkan. But no, aku takkan dan tak pernah diajar untuk buat macam tu.


Tapi diaorang ni sibuk nak mencelah dan mempersendakan agama orang lain sedangkan orang Islam walau dari mana-mana negara sekalipun tidak pernah memulakan apa-apa tindakan yang boleh mencetuskan provokasi agama lain apatah lagi meletakkan nama Tuhan di stokin!


Menyibuk tak habis-habis...sakit kat mana entah! 




Satu syarikat besar yang ada beratus-ratus cawangan boleh cakap tak perasan terlepas pandang ... tak masuk akal! Rupanya kalau nak letak barang dalam pasaraya diaorang kena lalui pelbagai proses tapisan yang ketat dan lama baru. Bila terbongkar baru menggelupur puak-puak ni nak cari salah orang tu orang ni. Mujur orang kita yang membeli perasan dan viralkan di media sosial, kalau tak ingat diaorang heran ke pasal benda ni??


Lagi satu kumpulan manusia cakap jangan perbesarkan isu ni...kecil saja tak perlu kecoh-kecoh! Ini yang buat aku nak menyumpah seranah tapi ku tahan jebat sebab daku puasa. Kau ingat nama kat stokin tu macam nama abah kau, atok kau, moyang kau! Memang jibauk punya perangai!


Sekarang terpulang pada kita untuk boikot atau tidak pasaraya KK Mart ni. Bak kata UAI, hak memaafkan hanyalah daripada Allah tapi sebagai orang Islam hati ini dah terluka.


Kita sebagai pengguna juga kena tegas. Ini bukan nama keluarga atau sedara mara kita kat stokin tu. Ni Allah!


Sebagaimana kita boikot starbuck dan francais makanan dari Barat dan yang ada kaitan dengan Israel kerana Palestin, kita juga boleh boikot KK Mart yang terang-terang melukakan hati umat Islam.

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.