Breaking

Thursday, March 07, 2024

Persiapan Awal Raya 2024 | Jangan Skip Skincare Moisturizer & Sunscreen Terbaik Untuk Kulit Muka Berseri

 

Bila sebut Hari Raya Aidilfitri, mesti ramai yang membayangkan suasana meriah dikelilingi oleh sanak saudara yang pulang ke kampung halaman. Masing-masing mesti lah akan melaram habis dengan pakaian baru yang cantik dan aksesori yang menarik.

 

Tapi sebelum nak balik kampung sambut raya, kita kenalah melalui bulan Ramadan al Mubarak yang mulia barulah boleh fikir tentang raya! So, macam biasa aku seperti keluarga lain akan membuat persiapan lebih awal seperti tahun-tahun lepas. Untuk bulan Ramadan, aku persiapkan dari segi rohani dan jasmani agar tenang menjalani ibadah puasa.




Untuk Syawal pula, aku buat persiapan awal dari segi pakaian anak-anak dan suami, tempahan biskut raya dan lain-lain. Maklumlah, sekarang semua nak kena awal supaya tak kalut! Tempahan jahit baju raya pun dah ditutup, tapi itu aku tak risau sebab boleh beli terus dari kedai atau secara online.

 

Persiapan Ramadan dah ada, persiapan kelengkapan raya pun dah sedia tapi ada satu lagi benda yang kita kena persiapkan awal-awal, iaitu penjagaan kulit wajah dengan produk skincare terbaik iaitu Aqua Whitening Cream & Aloe Vera Sunscreen dari Hansaegee Nature. Kalau pakaian je yang cantik, tapi kulit wajah tak sihat dan berseri maka tak syok la raya kan!





Hari raya dah semestinya kita akan sibuk berkunjung ke rumah sanak saudara dan rakan taulan. Suka atau tidak, kulit wajah pasti akan terdedah dengan cahaya UV dari matahari yang terik. Ini akan menjadikan kulit kering, kusam dan berminyak. Tambahan pula jika kita berada di luar rumah terlalu lama. So, kulit kita perlukan kelembapan dan perlindungan yang optimum.




Aqua Whitening Cream


Produk skincare terbaik dari Hansaegee Nature memang sesuai dijadikan sebagai skincare untuk kulit berminyak macam aku. Tambahan pula, Aqua Whitening Cream ini adalah moisturizer water-based yang mudah digunakan dan cepat meresap ke dalam kulit tanpa menjadikan ia berminyak.




Kulit wajah yang sihat dan bersinar bergantung kepada cara penjagaan muka. Rutin penjagaan kulit wajahku biasanya dimulakan dengan mencuci wajah dengan pembersih muka. Kemudian, aku akan sapu Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream moisturizer terbaik yang aku gunakan sehingga kini.

 

9 Kelebihan Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature


  1.  Pelembap Muka Water-Based
  2. Mengawal Kulit Berminyak
  3. Cepat Meresap/Easy To Blend & Fast Absorb 
  4. Mengawal Pori Terbuka/Mengecil Pori Besar
  5. Mencerah Tona Kulit
  6. Tekstur Krim Yang Ringan
  7. Non-Comedogenic
  8. Membaikpulih Kulit Sunburn
  9. Tiada Bahan Kimia Merbahaya


Cara Guna Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream


Pelembap muka digunakan selepas kita cuci muka. Kemudian, calit krim pelembap secukupnya menggunakan jari dan sapu rata pada wajah dan leher. Korang akan perasan titisan-titisan air akan terbentuk tidak lama selepas krim disapu.

 

Korang hanya perlu pedap lembut dengan jari sehingga krim meresap ke dalam kulit. Lepas itu, kulit akan terasa lembut, halus dan lembap.



Cara gunanya mudah, tapi pakai moisturizer berapa kali sehari ye? Pakai pada waktu pagi sebelum keluar rumah dan waktu malam sebelum tidur. Ia bukan saja memelihara kelembapan kulit tapi ia juga satu cara untuk memberi kesan glow pada kulit wajah.

 

Aloe Vera Sunscreen


Selesai guna moisturizer, langkah seterusnya aku gunakan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen untuk perlindungan kulit dari sinar UV yang merbahaya dan mengurangkan tona tidak sekata serta mengurangkan iritasi pada kulit.

 

Bagi aku, Aloe Vera Sunscreen ini sunscreen terbaik kerana ia merupakan hybrid sunscreen yang sesuai untuk kulit berminyak. Ia juga mengandungi SPF50+ PA+++. SPF maksudnya perlindungan kulit dari sinar UVB yang boleh menyebabkan sunburn, manakala PA+++ bermaksud perlindungan dari sinar UVA (sinaran UV harian). 



So kalau nak pergi berjalan raya ke dari rumah ke rumah, wajib pakai sunscreen tau. Takdala kulit wajah kita tu jadi sunburn disebabkan oleh UV matahari.

 

Seeloknya, kita apply sunscreen setiap 4 jam supaya perlindungan lebih berkesan dan kulit wajah sentiasa sihat dan cerah.



Cara Guna Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen


  1. Cuci muka dan lap bersih
  2. Sapukan Aloe Vera Sunscreen dari Hansaegee Nature pada seluruh wajah
  3. Krim sunscreen cepat meresap ke dalam kulit tidak meninggalkan white cast
  4.  Kulit jadi lembap dan lembut serta tona kulit jadi cerah dan tidak berminyak
  5. Pakai sunscreen sebaiknya 2 kali sehari. Pagi sekali, tengahari sekali.



Lepas guna sunscreen barulah boleh pakai makeup. Serius, tekstur sunscreen sangat ringan dan tidak melekit. Jangan risau tau, sebab sunscreen ini tanpa white cast. Teksturnya lembut serta tidak melekit. Bila sapu dimuka, ia cepat meresap ke dalam kulit dan terasa seperti tidak memakai sunscreen langsung.

 

Kombinasi Aqua Whitening Cream dan Aloe Vera Sunscreen melengkapkan persiapan raya aku tahun ini. Kemana-mana pergi pun aku wajib bawa bersama produk skincare ini. Jujurnya, bila berada di luar kulit aku rasa dilindungi dari bahang dan kepanasan cahaya matahari yang membakar. Sebelum ni, aku rasa tak selesa tau nak pergi beraya kemana-mana. Asyik duduk dirumah menunggu tetamu datang. Tapi tahun ni, aku tak sabar nak jalan-jalan raya dengan keluarga!


Bukan tu je, aku dapat rasakan perubahan positif yang ketara pada kulit muka setelah menggunakan produk skincare terbaik dari Hansaegee Nature ni berbanding tahun-tahun lepas. Sebab itulah untuk apa-apa keraian atau majlis aku akan pastikan kedua-dua produk ini sentiasa ada dengan aku.  Barulah rasa lebih yakin dan bersemangat nak berjumpa dengan orang kan!



Mesti meriah raya tahun ini! So, korang jangan berlengah lagi. Kalau nak nampak cantik berseri di pagi raya nanti, kenalah mula dari sekarang!

 

Nak tahu lebih lanjut, boleh layari :

🍁Brand: Hansaegee Nature

🍁Website: www.hansaegee.com/

🍁IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

🍁FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature

🍁Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia

 









No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.