Breaking

Wednesday, June 24, 2020

Pak Lah Gulai Sembilang Warisan, Pekan Batu 5 Kuala Kurau


Assalamualaikum! Selalu pagi-pagi pekena roti canai atau nasi lemak. Tapi pagi tu, kami sekeluarga nak try makan gulai ikan sembilang di Pekan Batu 5, Kuala Kurau. Memang istimewa sikit, sebab kedai makan gulai ikan sembilang ini adalah kepunyaan kawan suami.

Ye, kalau balik kampung di Perak ada je tempat nak disinggah. Tambah pula, suami ramai member di sana. Faham-faham je la hehe. 

Tapi kalau bab makan, aku ikut je hohoho.




Kedai Pak Lah Gulai Sembilang ni dibuka setiap hari (kot) dari jam 6.00am sehingga 11a.m. So kalau tak nak terlepas gulai ikan sembilang dia, kena datang awal la. 

Sebelum gerak ke KL, suami teringin nak merasa gulai sembilang. Kat KL payah nak cari, dan kami pun dah lamaaaa sangat tak makan. 






Empat beranak makan nasi putih ngan lauk gulai ikan sembilang pagi tu hehe. Anak-anak tak pernah makan sebelum ni, tapi sekali rasa, menambah lagi! Haa baru tahu penangan kari ikan sembilang ni. 

Pandai pulak diaorang makan tu hehe.

Pemandangan dari kedai

Kedai makan ni dekat titi Pekan Batu 5. Boleh nampak masjid (kubah warna hijau) dari depan kedai. Maknanya, kalau dari arah Bagan Serai jumpa titi tu terus simpang titi belah kiri. 


Banner tepi titi Pekan Batu 5
Kekenyangan dan kepuasan

Memang tak boleh disangga lagi, kari ikan sembilang dia memang sedap tok! Harga jangan tanya, sebab suami yang bayar haha. Anak bini tumpang makan je. Tapi memang berbaloi lah. Peminat kari memang kena makan ni, mau menghirup kuah terus!

Tapi yang penting lepas juga hajat suami nak makan gulai ikan sembilang di kedai kawan dia. Bila dah berjumpa tu, pakat sembang la kan huhu.


2 comments:

  1. Nyummmm tengok pun dah tau sedap tu

    ReplyDelete
  2. Ikan sembilang or ikan keli kalau buat masak kari macam ni mmg sedp..akak selalu buat..tapi x pernah lagi makan yang kat kedai..nak gak la merasa nanti..

    ReplyDelete

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.