Breaking

Sunday, April 19, 2020

Status i-Lestari KWSP Sudah Lulus!


Assalamualaikum! Jawapan yang dinanti-nantikan telah pun tiba. Permohonan pengeluaran duit KWSP aku telah pun diluluskan. Syukur alhamdulillah.

Walaupun aku dah lama tak cakna pasal KWSP aku sejak bergelar penjawat awam, dan aku tak tahu sebenarnya berapa yang ada dalam akaun tapi kita cuba juga la untuk daftar. Mana la tau ada baki lagi kan hehe.

Last aku amik tahu pasal KWSP ialah masa pengeluaran duit. Sah je jawatan, aku terus gi KWSP keluarkan. Lepas tu tak pandang dah sebab dah pilih pencen hehe. Rasanya ramai je yang macam aku ni kan haha. Ni pun aku tak tahu berapa aku ada dalam akaun tu.





Kalau korang belum daftar, elok lah daftar cepat i-Lestari KWSP ni. Mudah je sekarang, semua online. Tak perlu sediakan dokumen bagai macam sebelum ni. 

Nanti nak semak samada permohonan kita tu diluluskan atau tidak, just klik je https://ilestari.kwsp.gov.my/check-status.php . Dia cakap situ sila semak dua hari selepas, tapi sebenarnya berhari-hari jugak aku tunggu jawapan dia hehe. 

Tapi kita faham la, permohonan satu hari berapa juta diaorang terima dan nak kena semakkan. Aku punya ni kurang seminggu dah dapat jawapan, kira ok la kan.

So, kita tunggu je la bulan Mei nanti. 

Love,

Hanim

1 comment:

  1. pakai yg ni mmg senang...sy dah buat. 3 hari dapat jawapan lulus. Alhmdlh...

    ReplyDelete

Post a comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.